Vanliga frågor

De vanligaste frågorna till oss

Vad kostar flytten?
Det varierar beroende på mängd, avstånd och hur lång tid flytten tar. Det enklaste är att kontakta oss för ett samtal och en tydlig offert.

Kan man få fast pris?
Ja, vid större flyttar och då kommer vi på ett hembesök i förväg.

Vad händer om något går sönder under flytten?
Vi är fullt försäkrade mot misstag i hantering eller under transport och ni kan känna er säkra om vi på MB Flytt och Städ är ansvariga för att något går sönder. Om skadorna beror på bristfällig packning av kunden själv så gäller inte försäkringen.

 

Kan man avboka flytten?
Ja, dock senast sju dagar innan flyttdatum. Efter det debiteras hela kostnaden.

Går det att reklamera en flytt?
Ja, men för att en reklamation ska vara giltig måste den komma in senast 24 timmar efter genomförd flytt.

Kan det komma några oväntade kostnader?
Nej, vi meddelar pris inklusive moms innan arbetet påbörjas.

Hur betalar man?
Vi skickar faktura efter utfört arbete efter sedvanlig kreditprövning. Om kunden har betalningsanmärkningar så sker betalningen kontant direkt efter utfört arbete.